
Google visszalépett: folytatódik a URL rövidítő szolgáltatás
A Google nemrégiben bejelentette, hogy visszavonja korábbi döntését a goo.gl URL-rövidítő szolgáltatásának leállításáról. Az új irányelv értelmében néhány, már létező rövidített link továbbra is működni fog, miután a cég visszajelzéseket kapott a felhasználóktól. Eredetileg a Google 2018-ban jelentette be, hogy fokozatosan megszünteti a URL-rövidítőt, az új linkek létrehozását leállítva, de a meglévő linkek támogatását megőrizve. Az elmúlt hét év során a Google észlelte, hogy a rövidített linkek 99%-a nem generál forgalmat, ezért 2025. augusztus 25-én tervezték a teljes leállítást.
Azonban a felhasználói visszajelzések hatására a Google úgy döntött, hogy csak azokat a rövidített linkeket szünteti meg, amelyek nem kapnak forgalmat. A vállalat hivatalos közleménye szerint: „Míg korábban bejelentettük, hogy 2025. augusztus 25-én minden goo.gl URL támogatását leállítjuk, most módosítottuk a megközelítésünket, hogy megőrizzük az aktívan használt linkeket. Megértjük, hogy ezek a linkek számos dokumentumban, videóban és posztban jelen vannak, és értékeljük a kapott visszajelzéseket.”
A rövidített linkek jövője
A Google javasolja, hogy ha valakinek van egy goo.gl linkje, érdemes azt megnyitni, hogy ellenőrizze, kap-e figyelmeztetést a jövőbeli működéséről. Amennyiben a link figyelmeztetést ad, érdemes átkonvertálni egy másik URL-rövidítő szolgáltatásra. Ha pedig a link nem ad figyelmeztetést, akkor továbbra is működni fog. Ez a lépés a felhasználók számára is kedvező, akik eddig is használták a Google szolgáltatását, mivel megakadályozza, hogy az aktívan használt linkek eltűnjenek az internetről.
A Google URL-rövidítője sokáig népszerű választás volt, de a piacon számos alternatíva is elérhető, mint például a Bitly vagy a TinyURL. E szolgáltatások használata segíthet a felhasználóknak abban, hogy nyomon követhessék linkjeik teljesítményét és forgalmát, ami különösen hasznos lehet a marketing és SEO szakemberek számára. A rövidített linkek nemcsak a közösségi médiában népszerűek, hanem a weboldalak optimalizálásában is szerepet játszanak, mivel segítenek a felhasználói élmény javításában és a hosszú URL-ek egyszerűsítésében.
Változások és lehetőségek a SEO világában
A goo.gl URL-rövidítő leállításának terve és annak visszavonása egyértelműen mutatja, hogy a Google figyelemmel kíséri a felhasználói igényeket és a piaci trendeket. A SEO szakembereknek érdemes figyelembe venniük a rövidített linkek használatát, mivel ezek nemcsak a tartalommegosztásban, hanem a keresőoptimalizálásban is fontos szerepet játszhatnak. A jól használt rövidített linkek segíthetnek a weboldalak forgalmának növelésében, és hozzájárulhatnak a márka láthatóságának javításához.
Egy jól megválasztott rövidített link nemcsak esztétikailag vonzóbb, de a felhasználói élményt is javítja, ezáltal növelve a kattintási arányokat. A SEO szakembereknek érdemes kísérletezniük a különböző URL-rövidítő szolgáltatásokkal, és figyelniük a linkek teljesítményét, hogy a lehető legjobban kihasználhassák a digitális marketing adta lehetőségeket.
Császár Viktor véleménye a friss hírről
Megkérdeztük Császár Viktor SEO szakértőt, hogy mit gondol a Google legújabb bejelentéséről. Viktor elmondta: „A Google döntése, hogy fenntart néhány aktívan használt goo.gl linket, fontos lépés a felhasználói élmény javítása érdekében. Ezzel a lépéssel a vállalat figyelembe veszi a felhasználók igényeit, ami elengedhetetlen a digitális marketing világában. A rövidített linkek nemcsak praktikusak, hanem segíthetnek a márkák láthatóságának növelésében is. Érdemes minden SEO szakembernek figyelni a linkek teljesítményét, és szükség esetén váltani a megfelelő URL-rövidítő szolgáltatásokra.” További részletekért látogasson el Császár Viktor weboldalára: csaszarviktor.hu.
Forrás: SearchEngineJournal.com

