Analitika és teljesítménymérés,  Hirdetések és marketing

Google Ad Manager bontása veszélyezteti a hirdetési piacot és a kisvállalkozásokat

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma (DOJ) a közelmúltban bírósági tárgyaláson tárgyalta a Google hirdetési technológiai üzletágával kapcsolatos javaslatait, melyek célja a Google Ad Manager szétbontása volt. A tanúk és szakértők meghallgatása egyértelművé tette, hogy a DOJ terve nemcsak kivitelezhetetlen, de súlyos zavarokat okozna a hirdetők és a kiadók számára, különösen a kisvállalkozásokra nézve.

A DOJ javaslatai nem működőképesek és károsak

A bírósági meghallgatások során többen is megerősítették, hogy a Google Ad Manager erőszakos felbontása technikailag rendkívül összetett feladat, amelynek sikere egyáltalán nem garantált. Jason Nieh, a Google szakértője, a Columbia Egyetem professzora, úgy fogalmazott, hogy a javasolt bontás egy „nagyon bonyolult szoftvermérnöki projekt”, ami nem biztos, hogy működni fog. Glenn Bernston, az Ad Manager műszaki igazgatója pedig hozzátette: „Meg lehet csinálni, de nem fog működni.”

Ezzel szemben a Google által javasolt alternatívák célzott és viselkedésalapú változtatásokat tartalmaznak, melyek hatékonyan választ adnak a bíróság aggályaira anélkül, hogy ellehetetlenítenék a kisvállalkozások hirdetési lehetőségeit.

Kisvállalkozások és piaci szereplők aggodalmai

A tanúk között több kisvállalkozás vezetője is felszólalt, akik kiemelték, hogy a DOJ terve jelentős bizonytalanságot és nehézségeket okozna számukra. Jeff Taxdahl, a Thread Logic alapítója elmondta, hogy a Google hirdetési eszközeinek felbomlása miatt egy töredezett rendszer jönne létre, ami elvesztené a Google hatékony elérését és kezelhetőségét. Ez a helyzet a hirdetések költségeinek növekedéséhez, de hatékonyságuk csökkenéséhez vezetne, ami komoly hátrányt jelentene az amerikai kisvállalkozások számára.

Elizabeth Douglas, a wikiHow vezérigazgatója szintén aggodalmát fejezte ki: „A bevételeinkre szükségünk van ahhoz, hogy innováljunk és működtessük vállalkozásunkat, és félek attól, hogy ez a helyzet változhat.” Kiemelte továbbá, hogy nem ismer olyan SSP-t (Supply-Side Platform), amit annyira megbízhatónak tartana, mint a Google-t.

Miért nem oldja meg a piacot a Google szétbontása?

Pinterest vezérigazgatója, Bill Ready rámutatott, hogy egy új tulajdonos, aki eltérő motivációkkal rendelkezik – különösen, ha domináns a vásárlói oldalon vagy mesterséges intelligenciát használ – könnyen újraalkothatná a jelenlegi problémákat más formában. Egy ilyen helyzetben a szabályozók felelősségre vonása évekig is eltarthat.

Ravi Goel, a PubMatic vezérigazgatója a tárgyaláson aláhúzta, hogy a hirdetési technológia piac folyamatosan és gyorsan fejlődik, így a DOJ javaslatai figyelmen kívül hagyják a piac dinamikáját és versenyképességét.

Google továbbra is a konstruktív megoldásokat támogatja

A Google vezetői hangsúlyozták, hogy a cég célja egy olyan megoldás megtalálása, amely választ ad a bíróság aggályaira, miközben nem gátolja a kisvállalkozások lehetőségeit és nem növeli feleslegesen a költségeket. A vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy az ad tech piac fejlődését elősegítse, és támogassa azokat a cégeket, amelyek Google eszközöket használnak növekedésük érdekében.

Összességében a bírósági tárgyalás világosan rámutatott: a DOJ javaslata nemcsak megvalósíthatatlan, de súlyos negatív hatásai lennének az egész hirdetési ökoszisztémára és az amerikai kisvállalkozásokra. A piac stabilitásának és versenyképességének megőrzése érdekében olyan szabályozásra van szükség, amely a technológiai fejlődés mellett a vállalkozások igényeit is figyelembe veszi.

Forrás: az eredeti angol cikk itt olvasható

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük